Technik obsługi turystycznej

Podręczniki WSiP do zawodu technik obsługi turystycznej - to gwarancja sukcesu na egzaminie
i uzyskania świadectwa kwalifikacji zawodowej z branży turystyczno-hotelarskiej.

Pracownie - publikacje do praktycznej nauki zawodu

Pracownia obsługi turystycznej. Technik obsługi turystycznej. Kwalifikacja T.13 (obecnie: TG.14). Praktyczna nauka zawodu. Część 1

Maria Napiórkowska-Gzula, Barbara Steblik-Wlaźlak

Ćwiczenia praktyczne skierowane do uczniów kształcących się w zawodzie technik obsługi turystycznej. Realizują treści z zakresu kwalifikacji T.13 (obecnie: TG.14). (Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych).

Każdy rozdział publikacji składa się z teoretycznego wstępu, w którym przypomniano najważniejsze informacje, i kart pracy. Karty pracy zawierają zadania praktyczne, które polegają na planowaniu imprez turystycznych, opracowywaniu szlaków zwiedzania, wypełnianiu dokumentacji. Atutem publikacji są liczne mapy, z którymi uczeń pracuje.

Pracownia obsługi turystycznej. Kwalifikacja T.14 (obecnie: TG.15). Technik obsługi turystycznej. Praktyczna nauka zawodu. Część 2

Maria Napiórkowska-Gzula, Barbara Steblik-Wlaźlak

Ćwiczenia praktyczne skierowane do uczniów kształcących się w zawodzie technik obsługi turystycznej. Realizują treści z zakresu kwalifikacji T.14 (obecnie: TG.15). (Prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaż usług turystycznych).

Każdy rozdział publikacji składa się z dwóch części. W pierwszej przypomniano najważniejsze wiadomości, natomiast w drugiej zawarto karty pracy z ćwiczeniami praktycznymi. Dzięki temu uczeń ćwiczy umiejętności związane z marketingiem i sprzedażą usług turystycznych i uczy się wypełniania dokumentacji dotyczącej rozliczania usług turystycznych.

Testy i zadania praktyczne. Egzamin zawodowy

Testy i zadania praktyczne. Egzamin zawodowy. Technik obsługi turystycznej. Kwalifikacja T.13 (obecnie: TG.14). Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych

Barbara Steblik-Wlaźlak, Maria Napiórkowska-Gzula

Pomoc w przygotowaniach do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik obsługi turystycznej. Realizuje kwalifikacje T.13 (obecnie: TG.14). (Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych).

 

Publikacja zawiera zestaw 5 testów do pisemnej części egzaminu, klucz odpowiedzi do testów oraz zadanie z przykładowym rozwiązaniem do części praktycznej. Na końcu publikacji uczeń znajdzie klucz odpowiedzi do testów. Publikację autorki opracowały zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych oraz obecną strukturą egzaminu z kwalifikacji.

Testy i zadania praktyczne. Egzamin zawodowy. Technik obsługi turystycznej. Kwalifikacja T.14 (obecnie: TG.15). Prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaż usług turystycznych

Maria Napiórkowska-Gzula, Barbara Steblik-Wlaźlak

Testy egzaminacyjne skierowane do uczniów kształcących się w zawodzie technik obsługi turystycznej. Realizują treści z zakresu kwalifikacji T.14 (obecnie: TG.15) (Prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaż usług turystycznych).

Publikacja zawiera 5 zestawów zadań teoretycznych, z których każdy obejmuje 40 zadań jednokrotnego wyboru, i jedno zadanie praktyczne. Uczeń znajdzie tu też klucz odpowiedzi do testów, rozwiązanie zadania praktycznego oraz zasady przeprowadzania nowego egzaminu zawodowego.

Kwalifikacje T.13 (obecnie: TG.14)
Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych

Planowanie i kalkulacja kosztów imprez turystycznych

Włodzimierz Banasik, Hanna Borne-Januła

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik obsługi turystycznej. Realizuje treści z zakresu pierwszej części kwalifikacji T.13 (obecnie: TG.14) (Planowanie i kalkulacja kosztów imprez i usług turystycznych).

Książka stanowi źródło wiedzy dotyczącej dobierania usług turystycznych do oczekiwań klientów oraz opracowywania programów imprez turystycznych, ustalania ich cen i sporządzania odpowiedniej dokumentacji. Dzięki publikacji kandydat do zawodu nauczy się wszystkich umiejętności niezbędnych podczas egzaminu zawodowego i pracy technika obsługi turystycznej.

Rezerwacja imprez i usług turystycznych + CD-ROM
(Obsługa informatyczna w turystyce)

Mariola Milewska, Marek Lawin

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik obsługi turystycznej. Realizuje treści z zakresu drugiej części kwalifikacji T.13 (obecnie: TG.14) (Rezerwacja imprez i usług turystycznych).

Książka to kompendium wiedzy na temat dobierania usługodawców do organizacji imprez i realizacji usług turystycznych, zamawiania i wykonywania usług online oraz sposobów korzystania ze specjalistycznych programów komputerowych. Do podręcznika autorzy dołączyli CD-ROM Obsługa informatyczna w turystyce.

Kwalifikacja T.14 (obecnie: TG.15)
Prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaż usług turystycznych

Informacja turystyczna. Część 1. Geografia

Zygmunt Kruczek

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik obsługi turystycznej. Realizuje treści z zakresu pierwszej części kwalifikacji T.14 (obecnie: TG.15) (Prowadzenie informacji turystycznej).

Publikacja pozwala zdobyć wiedzę i umiejętności potrzebne do korzystania ze źródeł informacji geograficznej oraz udzielania informacji na temat walorów turystycznych i zagospodarowania turystycznego regionów. Treści teoretyczne zostały opatrzone licznymi kolorowymi ilustracjami, które oddziałują na wyobraźnię ucznia i zachęcają do nauki.

Informacja turystyczna. Część 2. Bazy danych i materiały promocyjne

Zygmunt Kruczek

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik obsługi turystycznej. Realizuje treści z zakresu pierwszej części kwalifikacji T.14 (obecnie: TG.15) (Prowadzenie informacji turystycznej).

Publikacja pozwala zdobyć wiedzę i umiejętności potrzebne do tworzenia i aktualizowania baz danych informacji turystycznej oraz opracowywania materiałów promocyjnych, informatorów i katalogów usług turystycznych.

Sprzedaż imprez i usług turystycznych. Część 1. Obsługa informatyczna + CD-ROM

Mariola Milewska, Marek Lawin

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik obsługi turystycznej. Realizuje treści z zakresu drugiej części kwalifikacji T.14 (obecnie: TG.15) (Prowadzenie sprzedaży imprez i usług turystycznych).

Książka pozwala zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do stosowania komputerowych systemów rezerwacji usług i imprez turystycznych oraz rejestracji ich sprzedaży. Publikacja zawiera też płytę z programami symulacyjnymi do obsługi klienta, które umożliwiają praktyczną naukę zawodu.

Sprzedaż imprez i usług turystycznych. Część 2. Marketing

Bartłomiej Walas, Zygmunt Kruczek

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik obsługi turystycznej. Realizuje treści z zakresu drugiej części kwalifikacji T.14 (obecnie: TG.15) (Prowadzenie sprzedaży imprez i usług turystycznych).

Książka pozwala zdobyć wiedzę i umiejętności potrzebne do stosowania różnych instrumentów marketingu w sprzedaży usług i imprez turystycznych.

Efekty kształcenia wspólne dla branży turystyczno-hotelarskiej

Podstawy turystyki

Grażyna Leszka

Podręcznik realizuje treści stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodzie technik obsługi turystycznej.

W książce wyczerpująco omówiono formy, kategorie i rodzaje turystyki oraz metody badań ruchu turystycznego. Uczeń pozna dzięki niej różne produkty turystyczne, zadania biur podróży oraz pośredników, organizatorów, agentów i placówek informacji turystycznej, a także zasady funkcjonowania bazy noclegowej i gastronomicznej.

Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów

Prowadzenie działalności gospodarczej

Teresa Gorzelany, Wiesława Aue

Zakres:

  • efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów z zakresu PDG (Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej) oraz KPS (Kompetencje personalne i społeczne) i OMZ (Organizacja pracy małych zespołów).

 

Podręcznik do nauki:

  • planowania i prowadzenia działalności gospodarczej,
  • zasad funkcjonowania gospodarki rynkowej,
  • przepisów prawa dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej.

BHP w branży hotelarskiej

Janusz Cichy

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodach z branży hotelarskiej.

To ilustrowane kompendium omawia zasady ochrony przeciwpożarowej w branży hotelarskiej oraz kwestie odnoszące się do ergonomii pracy. Autor scharakteryzował też źródła i czynniki szkodliwe w środowisku pracy. Przybliżył również przepisy z zakresu prawnej ochrony pracy oraz zasady postępowania w razie zagrożenia terrorystycznego.

Język obcy zawodowy

Język angielski zawodowy w branży turystyczno-hotelarskiej

Magdalena Samulczyk-Wolska

Zeszyt ćwiczeń do nauki języka angielskiego zawodowego w branży turystyczno-hotelarskiej.

 

W publikacji zawarto ćwiczenia związane m.in. z biurem podróży, formami turystyki, atrakcjami turystycznymi, organizacją imprez turystycznych, rodzajami usług i ich rezerwacją, obiektami hotelarskimi i ich wyposażeniem. Scharakteryzowano w niej również przepisy BHP i normy zatrudnienia.

Język niemiecki zawodowy w branży turystyczno-hotelarskiej

Patryk Chomicki

Zeszyt ćwiczeń do nauki języka niemieckiego zawodowego w branży turystyczno-hotelarskiej.

 

W publikacji zawarto ćwiczenia związane m.in. z biurem podróży, formami turystyki, atrakcjami turystycznymi, organizacją imprez turystycznych, rodzajami usług i ich rezerwacją, obiektami hotelarskimi i ich wyposażeniem. Scharakteryzowano w niej również przepisy BHP i normy zatrudnienia.

Podręczniki Wydawnictwa REA do nowej podstawy programowej w ofercie WSiP

Turystyka. Tom I. Podstawy turystyki

Barbara Steblik-Wlaźlak, Barbara Cymańska-Garbowska

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik usług turystycznych.

Ta publikacja to kompendium wiedzy o turystyce. Autorki scharakteryzowały w niej rodzaje turystyki, omówiły różne typy produktów turystycznych. Zawarły zagadnienia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w branży turystycznej.

Turystyka. Tom II. Podstawy działalności gospodarczej w turystyce

Renata Tylińska, Maria Wajgner

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik usług turystycznych. Realizuje treści z zakresu kwalifikacji T.13 (obecnie: TG.14) (Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych) i T.14 (obecnie: TG.15) (Prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaży usług turystycznych).

W tej publikacji omówiono działalność gospodarczą w branży turystycznej. Wprowadzono zagadnienia prawne związane ze świadczeniem usług i przedstawiono podstawy prowadzenia rachunkowości.

Turystyka. Tom III. Marketing usług turystycznych

Renata Tylińska

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik usług turystycznych.

Podręcznik przystępnie wprowadza w zasady marketingu i stanowi przegląd metod działań marketingowych. Szczegółowo scharakteryzowano w nim rynek usług turystycznych, omówiono metody tworzenia katalogów, materiałów promocyjnych i informacyjnych. Książka obfituje w przykłady z życia wzięte i uczy analitycznego podejścia do przedstawianych zagadnień.

Turystyka. Tom IV. Geografia turystyczna. Część 1

Lilianna Rzepka, Barbara Steblik-Wlaźlak

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik usług turystycznych. Realizuje treści z zakresu kwalifikacji T.13 (obecnie: TG.14) (Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych).

Podręcznik przedstawia walory przyrody, kultury i historii Polski. Omówiono w nim podstawowe pojęcia geografii turystycznej, scharakteryzowano regiony turystyczne Polski. Atutem książki są liczne zdjęcia zabytków i miejsc o szczególnych wartościach przyrodniczych.

Turystyka. Tom IV. Geografia turystyczna. Część 2

Barbara Steblik-Wlaźlak, Liliana Rzepka

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik usług turystycznych. Realizuje zagadnienia z zakresu kwalifikacji T.13 (obecnie: TG.14) (Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych) i T.14 (obecnie: TG.15) (Prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaż usług turystycznych).

Ta publikacja to pasjonująca podróż dookoła świata. Uczeń pozna dzięki niej walory turystyczne Europy, Azji Afryki, Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej, a także Australii, Oceanii i Antarktyki.

Turystyka. Tom V. Organizacja imprez i usług turystycznych. Część 1

Iwona Michniewicz, Maria Peć

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik usług turystycznych. Realizuje treści z zakresu kwalifikacji T.13 (obecnie: TG.14) (Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych).

Podręcznik wprowadza w zasady bezpieczeństwa przydatne zarówno dla organizatora, jak i uczestników wyjazdów. Omówiono w nim gospodarcze i prawne aspekty organizacji imprez turystycznych. Autorzy uczą też sporządzania planów imprez i zaznajamiają z podstawami kalkulacji kosztów.

Turystyka. Tom V. Organizacja imprez i usług turystycznych. Część 2

Maria Peć, Iwona Michniewicz

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik usług turystycznych. Realizuje treści z zakresu kwalifikacji T.13 (obecnie: TG.14) (Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych).

Podręcznik wprowadza w zasady bezpieczeństwa przydatne zarówno dla organizatora, jak i uczestników wyjazdów. Omówiono w nim gospodarcze i prawne aspekty organizacji imprez turystycznych. Autorzy uczą też sporządzania planów imprez i zaznajamiają z podstawami kalkulacji kosztów.

Turystyka. Tom V. Organizacja imprez i usług turystycznych. Część 3

Maria Peć, Iwona Michniewicz

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik usług turystycznych. Realizuje treści z zakresu kwalifikacji T.13 (obecnie: TG.14) (Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych) i T.14 (obecnie: TG.15) (Prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaż usług turystycznych).

Podręcznik obejmuje między innymi tematy dotyczące pilotażu wycieczek, obsługi klienta, współpracy podmiotów turystycznych w zakresie realizowania imprez i usług turystycznych, ich sprzedaży i rozliczeń.

Obsługa turystyczna. Zeszyt ćwiczeń. Część 1

Maria Peć, Iwona Michniewicz

Zakres:

  • obsługa turystyczna

 

Podręcznik do nauki:

  • zasad BHP obowiązujących w branży turystycznej,
  • organizacji pracy biura turystycznego,
  • metod organizacji i obsługi ruchu turystycznego,
  • zasad profilaktyki podczas podróży,
  • programowania imprez i usług turystycznych,
  • sposobów kalkulowania kosztów imprez i usług turystycznych.

Obsługa turystyczna. Zeszyt ćwiczeń. Część 2

Maria Peć, Iwona Michniewicz

Publikacja skierowana do uczniów kształcących się w zawodzie technik obsługi turystycznej. Realizuje treści z zakresu kwalifikacji T.13 (obecnie: TG.14) (Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych) i T.14 (obecnie: TG.15) (Prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaż usług turystycznych).

Publikacja obejmuje m.in. tematy dotyczące: pilotażu wycieczek, zasad żywienia turystów, obsługi klienta, dokumentacji, realizacji sprzedaży oraz rozliczania usług turystycznych.